BlackBerry kontynuuje swoją androidową strategię

Zaprezentuje dwa telefony ze średniej półki, przeznaczone dla klientów firmowych.

Jak zdradził John Chen, prezes firmy BlackBerry, wypuszczenie telefonu Priv jako pierwszego telefonu tej firmy z Androidem było błędna decyzją, z uwagi na wysoką cenę tak dobrze wyposażonego urządzenia. Do tej pory sprzedano raptem 0,6 miliona tych telefonów.

Jak dodaje Chen, wiele firm było zainteresowanych współpracą z BlackBerry, ale cena 700 dolarów za jeden telefon okazała się dla nich nie do przeskoczenia. Tego typu klienci, zdaniem Chena, potrzebują urządzeń za 400 dolarów. Dwa nowe androidowe BlackBerry mają być odpowiedzią na te potrzeby. Jedno ma posiadać fizyczną klawiaturę, drugie ma polegać wyłącznie na ekrany dotykowym.

BlackBerry OS 10 nie będzie już rozwijany, aczkolwiek będzie dalej objęty wsparciem technicznym, co oznacza, że jego użytkownicy mogą liczyć na dalsze aktualizacje usuwające ewentualne luki w zabezpieczeniach czy inne usterki.