Wielkie zmiany w Apple App store

Redakcja serwisu Bloomberg opublikowała przeciek, z którego wynika, że Apple pracuje nad nowym mechanizmem wyszukiwania aplikacji w swoim sklepie App Store. Planowane zmiany z pewnością nie spodobają się wszystkim.

Obecnie znalezienie czegokolwiek w sklepie z aplikacjami mobilnymi dla produktów Apple często graniczy z cudem. Apple rzekomo chce to zmienić wprowadzając możliwość zakupu wybranych słów kluczowych przez deweloperów. Na czym miałoby to polegać? Najprościej będzie to wytłumaczyć na przykładzie: wyobraźcie sobie, że firma Adobe chce zwiększyć popularność swojej aplikacji Adobe Lightroom. W tym celu będzie mogła zapłacić za to, że Lightroom znajdzie się na pierwszym miejscu, na stronie wyników wyszukiwania po frazie „edycja zdjęć”.

Redakcja serwisu Bloomberg twierdzi, że zespół pracujący nad odświeżeniem App Store liczy sobie 100 osób i kierowany jest przez Todda Teresi’ego – wicedyrektora Apple. Oczywiście wszystkie powyższe informacje należy traktować jako nieoficjalne. Zastanawiamy się też jako nowy pomysł Apple’a ma się do motta firmy, które brzmi „ludzie nie są naszym produktem”. Rozwiązanie opisywane przez serwis Bloomberg może w praktyce oznaczać, że deweloperzy będą zmuszeni do płacenia za to, żeby ich aplikacja pojawiła się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

Źródło: Engadget
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.