Epic Games: „Tworzenie gier F2P jest bardziej opłacalne”

Tim Sweeney, szef Epic Games (Unreal, Gears of War), w wywiadzie dla serwisu Polygon ujawnił, że tworzenie gier wysokobudżetowych w dzisiejszych czasach nie jest już opłacalne. W 2006 roku, gdy wypuszczono pierwszą część serii Gears of War, koszt produkcji gry wynosił jedynie 12 milionów dolarów, a przychód oscylował wokół kwoty 100 mln dolarów. Z każdą kolejną częścią budżet wzrastał w wyniku implementacji nowych technologii, oczekiwań graczy, powiększającego się zespołu itp. Gears of War 3 kosztowały już studio 60 mln dolarów. Zanim Epic Games sprzedało markę Microsoftowi, planowano, że czwarta część popularnej serii wygeneruje koszt aż 100 mln dolarów. By inwestycja była zatem opłacalna, gra musiałaby odnieść olbrzymi sukces. W przeciwnym przypadku studio mogłoby zostać zamknięte.

Dlatego Sweeney postanowił nie ryzykować i przerzucił się na zmianę modelu sprzedaży. Tworzenie gier pod model F2P jest rzekomo o wiele tańsze w produkcji, a prognozy dotyczące zainteresowania graczy mikrotransakcjami są z kolei wysokie. W dwa najnowsze tytuły studia – Paragon oraz Unreal Tournament będzie można jeszcze w tym roku zagrać za darmo.