Google dodaje reklamy w sekcji wyszukiwania obrazów

Internetowy gigant doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że coraz więcej użytkowników dokonuje zakupów produktów bezpośrednio z poziomu smartfona czy tabletu. Dlatego przygotował funkcję, która ma to jeszcze ułatwić, a przy okazji pomóc internetowym sklepom w promowaniu swoich produktów.

W ciągu ostatniego roku wyniki wyszukiwania dotyczące zakupów wzrosły w mobilnej wyszukiwarce Google aż o 30%. Podążając za tym trendem gigant z Mountain View wprowadził nową sekcję reklam w zakładce wyszukiwania grafiki. Teraz pomiędzy wynikami wyszukiwania, a górnym menu pojawi się pasek z produktami nawiązującymi do wyszukiwanej treści, w którym znajdziemy zdjęcie produktu, jego cenę oraz nazwę sklepu. Po kliknięciu w obrazek zostaniemy przeniesieni od razu do podstrony danego sklepu.

To jednak nie koniec zmian. Google pomoże także promować lokalne przedsiębiorstwa. Gdy użytkownik będzie szukał danego produktu w swojej lokalizacji, na karcie pobliskich sklepów pojawi się link kierujący bezpośrednio do podstrony sklepu umożliwiającej zakup produktu (patrz -> gif powyżej). Kohl – jeden ze sklepów biorących udział w pilotażowej wersji aktualizacji – przyznał, że dzięki nowemu rozwiązaniu jego strona zalicza o 40-50% więcej odsłon.

Rozwój funkcji dla reklamodawców w mobilnej odsłonie wyszukiwarki może być jednym z punktów dzisiejszej konferencji Google I/O 2016.

Źródło: Techcrunch.com
Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.