Instagram przechodzi zmianę designu

Od 2010 roku, gdy Instagram po raz pierwszy zadebiutował na urządzeniach mobilnych, logo nie przeszło żadnej zmiany. Stylizowana na aparat Polaroida ikonka oddawała prostotę i sens samej aplikacji. Do tego klimat retro świetnie nawiązywał do bogatej oferty filtrów. Dziś Facebook postanowił zmienić styl aplikacji. Czy wyszło to na dobre?

Nowe logo Instagrama jest… szokujące. Facebook pozbawił je zupełnie szczegółów i klimatu retro. Zamiast tego ikonkę aparatu maksymalnie uproszczono do białych konturów na tle pomarańczowo-fioletowo-różowego gradientu. Podobnej metamorfozy doświadczyły pochodne Instagramowi aplikacje – Layout, Boomerang i Hyperlapse.

Zmiana nie kończy się jednak na logotypie. Podczas gdy ikona została poddana krzykliwej, kolorystycznej obróbce sama aplikacja została kolorów… pozbawiona. Zamiast niebieskiego paska u góry aplikacji zobaczymy teraz białe tło. Podobnie z przyciskami u dołu – wszystko jest teraz czarne lub białe, co według twórców ma zapewnić lepszą czytelność. Czy tak jest w istocie? Ja uważam zupełnie odwrotnie – efekt przypomina mi testy nowego wariantu kolorystycznego Google. A Wam jak się podoba?

0
Źródło: Techcrunch.com
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.