Sprzedaż tabletów ostro w dół

Według badań firmy analitycznej IDC, rynek tabletów zaczyna się kurczyć. Zmalał aż o 14,7 punktów procentowych w pierwszym kwartale bieżącego roku.

Jak donosi IDC, konsumenci tracą zainteresowanie tabletami, przez co znacznie mniej tych urządzeń zostało wprowadzonych na rynek. Porównując z analogicznym kwartałem w ubiegłym roku, spadki sprzedaży zaliczyli tak duzi gracze, jak Apple, Samsung czy Lenovo. Jedyni istotni producenci z odnotowanymi wzrostami to Amazon i Huawei.

Zdaniem IDC, nie należy liczyć na wysoką sprzedaż droższych tabletów, takich jak iPad. Te mają być wymieniane przez konsumentów tylko w razie zużycia się lub zestarzenia już przez nich posiadanych. Popyt na średniej klasy tablety z Androidem również ma maleć.

Najwięksi gracze na rynku to:

  • Apple – 25,9 proc. rynku
  • Samsung – 15,2 proc. rynku
  • Amazon – 5,7 proc. rynku
  • Lenovo – 5,5 proc. rynku
  • Huawei – 5,2 proc. rynku

W sumie na rynek w pierwszym kwartale bieżącego roku wprowadzono 39,6 miliona tabletów. Zdaniem IDC, wzrosty teraz będą odnotowywać urządzenia hybrydowe z Windows, które mają zastąpić konsumentom zarówno tablety, jak i tradycyjne komputery.

Źródło: IDC
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.