Ważna zmiana w witrynie Google Play

To jedna ze zmian typu "mała rzecz, a cieszy". I dlatego bardzo ważna.

Już od pewnego czasu pojawiały się pogłoski na temat tego, że Google pracuje nad oznaczaniem aplikacji przed ich zainstalowaniem z witryny Google Play, mającym na celu poinformowanie potencjalnego użytkownika, że dana aplikacja będzie wyświetlać reklamy. W zeszłym roku firma wyznaczyła zresztą obowiązek twórcom oprogramowania, aby – udostępniając swoje aplikacje – sami wyraźnie zaznaczali, że będą one wyświetlały również treści reklamowe. Przypomnijmy też, że wcześniej podobna akcja dotyczyła wyświetlania informacji o tym, że dana aplikacja umożliwia mikropłatności (Zakupy w aplikacji).

Obecnie obok informacji „Zakupy w aplikacji”, czyli pod przyciskami „Zainstaluj” lub też „Otwórz”, użytkownikom wyświetla się też powiadomienie „Zawiera reklamy”. Niestety na razie cały proces jest jeszcze na etapie pilotażu – tego typu powiadomienie wyświetla się jedynie wybranym osobom. Ale to raczej kwestia dni lub tygodni – już niebawem wszyscy użytkownicy systemu Android korzystający z Google Play będą dokładnie poinformowani przed zainstalowaniem wybranej aplikacji, że będzie ona wyświetlać treści reklamowe.

Źródło: Engadget.com
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.