Cyfrowy Polsat odda pieniądze niezadowolonym klientom

Skargi klientów na złą jakość transmisji Euro 2016 nie uszły uwadze UOKiK.

13 czerwca informowaliśmy o trudnościach jakie występują w transmisjach na żywo z meczy Euro 2016. Wielu klientów Ipli, należącej do Cyfrowego Polsatu, skarżyło się w mediach społecznościowych na bardzo złą jakość obrazu, praktycznie uniemożliwiającą oglądanie wydarzeń sportowych.

Liczne reklamacje odniosły jednak pozytywny skutek. Sprawą zainteresował się UOKiK, który zauważył także, że wraz ze startem Euro 2016 z listy ogólnodostępnych kanałów telewizyjnych zniknęły niemieckie programy Das Erste oraz ZTF, które oferowały widzom niekodowany dostęp do transmisji meczy tegorocznych mistrzostw piłki nożnej.

W efekcie Cyfrowy Polsat będzie zwracał pieniądze wszystkim klientom, którzy złożyli reklamację oferując do wyboru dwie formy rekompensaty – rezygnacja z dostępu do Polsat Sport 2 HD i Polsat Sport 3 HD przez Iplę i zwrot pełnej wartości pakietu albo 30 dni darmowego dostępu do Ipla Sport. W przypadku braku udzielenia odpowiedzi przez klienta domyślnie wybierano pierwsze rozwiązanie. Według oficjalnych informacji udzielonych przez rzeczniczkę Cyfrowego Polsatu, odsetek niezadowolonych klientów był „niewielki”.

UOKiK w dalszym ciągu czeka jednak na wyjaśnienia dotyczące tymczasowego usunięcia opisanych wyżej niemieckich kanałów telewizyjnych.