Instagram się kończy?

Na ten moment Instagram posiada aż 400 mln użytkowników, a jego popularność nigdy nie była większa. Ale najnowszy raport wykazuje, że w ciągu roku aktywność użytkowników znacząco się zmniejszyła.

Zespół analityków z Quintly wykazał, że aktywność użytkowników w serwisie Instagram w ciągu roku

spadła średnio o 33%. Profile, które mają od 1 do 1000 obserwujących nie odnotowały może dużej różnicy – tendencja ta jest widoczna dopiero przy kontach posiadających większe ilości obserwujących. Przy 10 tys. obserwujących da się zauważyć 29-procentowy spadek. Konta posiadające powyżej 10 milionów obserwujących odnotowały nawet 39-procentowy spadek aktywności.

Dlaczego lajkujemy i komentujemy mniej niż kiedyś? Paradoksalnie wcale nie musi to oznaczać początku końca Instagrama. Ponieważ w serwisie pojawia się ciągle coraz więcej kont, w tym sławnych ludzi, użytkownicy obserwują coraz większa liczbę profili. Wówczas ich tablica wydłuża się na tyle, że nie są oni w stanie dotrzeć do każdego obserwowanego konta w ciągu kilku minut.

Quintly sugeruje także, że w serwisie coraz częściej da się zauważyć marketingowe posty – zdjęcia reklamujące dany produkt czy usługę. To zaś zraża do siebie użytkowników, którzy nie mają już ochoty lajkować komercyjnych postów.

0
Źródło: Petapixel.com
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.