Valve będzie wspierać twórców gier VR

Gry na wyłączność budują siłę danej platformy, jednak w pierwszym okresie rozwoju sprzętu mogą one przyczynić się do słabej kondycji całego rynku. Gabe Newell, założyciel Valve, chce tego uniknąć.

Niecały tydzień temu informowaliśmy Was o niezbyt chlubnym podejściu Facebooka do twórców gier VR. Kupowanie producentów i proponowanie im umów na wyłączność to zła strategia w przypadku produktów debiutujących na rynku. Doskonale zdaje sobie z tego sprawę Gabe Newell, który zapowiedział właśnie, że jego firma będzie stronić od takich praktyk:

– „Tworzenie gier VR to duże ryzyko dla producentów, którzy muszą opracować nową mechanikę dla nowej platformy. Jesteśmy w dużo lepszym stanie, by ponieść ryzyko finansowe niż młody twórca VR, więc będziemy szczęśliwi mogąc pomóc im w tym zakresie. Mamy nadzieję, że poprzez dofinansowanie developerzy będą mniej skłonni do zawierania umów na wyłączność”.

Szczegóły programu nie zostały ujawnione, ale Newell podkreślił, że nie ma tu żadnych haczyków – twórcy będą mogli tworzyć równocześnie gry na Oculus Rifta, PlayStation VR czy jakąkolwiek inną platformę. Prawdopodobnie pomoc Valve będzie polegała na pożyczce pieniędzy, które twórcy zwrócą, gdy gra zacznie sprzedawać się na Steamie.

0
Źródło: VG24/7.com
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.