Zobacz jak wyglądał Tomb Raider w 1996 roku

Oglądając poniższe nagranie można zobaczyć olbrzymi przeskok technologiczny, jaki pojawił się w serii o przygodach młodej pani archeolog. Indiana Jones w spódnicy (a raczej w szortach) 20 lat temu wyglądał zupełnie inaczej.

Włosy upięte w warkocz, przeciwsłoneczne okulary i… rozpikselizowane tła. Lara Croft poruszała się sztywno i zdarzyło się jej przeniknąć przez obiekty. Na trwającym niecałe 2 minuty materiale zobaczyć można wersję pre-alpha gry, która stała się ikoną gatunku przygodowych gier akcji. Tekstury i niektóre modele architektury zostały później zaimplementowane do poziomu Vilcamba (drugiego, jaki wystąpił w oryginalnym Tomb Raiderze).

Z warkocza Lary zrezygnowano jednak z uwagi na zbyt dużą liczbę wielokątów. Warto także zauważyć, że w demie bohaterka potrafi celować do dwóch różnych punktów równocześnie – także i tę funkcjonalność usunięto z ostatecznej wersji gry. Silnik gry pozwalał także na manipulację kamerą – można było ją podnieść czy umieścić pod kątem. Ostatecznie utrzymano jednak tylko stały widok zza pleców. Zmieniono również animację skoku na bardziej naturalną.

0
Źródło: Youtube.com
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.