Chiny chcą zdelegalizować blokowanie reklam w Internecie

Wygląda na to, że już niedługo na terenie Państwa Środka blokowanie reklam będzie nielegalne. Do tej informacji dotarł Ben Williams, jedna z osób odpowiedzialnych za popularne rozszerzenie AdBlock Plus.

Nowelizacja ustawy o reklamie w zasadzie w większości brzmienia brzmi rozsądnie. Próbuje zdefiniować pojęcie internetowej reklamy, a także uregulować ten rynek, by kłamliwe reklamy były karalne. Ustawa przewiduje też czytelne oznaczanie sponsorowanych wyników wyszukiwania. Jest jednak jeden problem.

Chińska ustawa w artykule 16. delegalizuje oferowanie i wykorzystywanie sprzętu bądź oprogramowania, które blokuje wyświetlanie reklam na witrynach internetowych. W Chinach ograniczanie wolności nie powinno nikogo dziwić, ale ten konkretny przypadek jest frapujący z innego względu.

Reklamy są dużą niedogodnością dla internautów, ale też głównym źródłem utrzymania i zarobku internetowych wydawnictw. A te szukają, do tej pory bezskutecznie, sposobów na uniemożliwienie użytkownikom blokowania tychże reklam. To z kolei oznacza, że podobne prawo mogłoby być zaproponowane na innych rynkach, w tym europejskim. Miejmy nadzieję jednak, że do tego nie dojdzie.

0
Źródło: theinquirer
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.