Opera zmieniła właściciela

Chińskie konsorcjum pod przewodnictwem Quhoo 360 - firmy zajmującej się bezpieczeństwem komputerowym kupiło Operę za 600 milionów dolarów.

Chińczycy przejęli przeglądarkę internetową Opera oraz technologie dotyczące bezpieczeństwa oraz „wydajności przeglądania” stron internetowych. Norweska Opera zatrzyma u siebie kilka konsumenckich rozwiązań, w tym Opera Apps & Games oraz Opera TV. Norwegowie muszą jeszcze zmienić nazwę produktów, które zatrzymali dla siebie.

Zarząd norweskiej Opery zgodził się na sprzedaż sporej części firmy w lutym. „Stara Opera” ma teraz 18 miesięcy na zmianę nazwy, nikt z tego powodu nie narzeka. Norwegowie sprzedali ok. jedną czwartą swojej firmy za 600 milionów dolarów, zostawiając u siebie bardzo dochodowe działy (Opera TV).

Chińskie konsorcjum z pewnością dokonało tego zakupu z myślą o mobilnej wersji przeglądarki Opera – jeśli chodzi o rynek desktopowy, udział Opery wynosi niecałe 2% (1,9% jeśli mamy być dokładni), jednak jej mobilna odsłona ma aż 10% udziału w rynku mobilnych przeglądarek. Zważywszy na coraz silniejszą ekspansję chińskich producentów smartfonów na zachód, coś nam mówi, że niektórzy z nich bardzo chętnie zapłacą za korzystanie z niektórych technologii opracowanych dla mobilnej Opery.

Źródło: Engadget
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.