Gracze osiągają lepsze wyniki w nauce

W przeciwieństwie do nastolatków spędzających czas w serwisach społecznościowych...

Naukowcy z Royal Melbourne Institute of Technlogy z Australii przyjrzeli się wynikom testów szkolnych 12 tysięcy uczniów w wieku lat 15. Dzieci wypełniły także ankiety dotyczące ich internetowych zwyczajów.

Okazało się, że dzieci, które grają w gry komputerowe osiągają średnio o 15 punktów wyższe noty w matematyce i 17 punktów wyższe oceny w innych naukach ścisłych niż osoby, które nie grają w ogóle.

„Grając w gry, szuka się często rozwiązania jak przejść do kolejnego etapu i wykorzystuje się przy tym ogólne zdolności językowe, matematyczne czy analityczne, które za dnia zdobywa się w szkole” – komentuje profesor Alberto Posso z RMIT.

Z drugiej strony wykazano także, że nastolatkowie, którzy używają codziennie Facebooka i innych portali społecznościowych osiągają o 20 punktów niższe wyniki niż dzieci w ogóle nie korzystające z takich mediów. I nie chodzi tu o to, że czatowanie ze znajomymi czy śledzenie postów ogłupia – po prostu traci się wówczas czas, który można by poświęcić nauce.