Korzystasz a AdBlockera? I tak zobaczysz reklamy na Facebooku

W oświadczeniu wydanym dla Wall Street Journal, firma Facebook jasno i bez ogródek ogłosiła, że zmieni cyfrową sygnaturę reklam publikowanych na Facebooku w taki sposób, żeby wszelkiej maści blokady reklam nie mogły sobie z nimi poradzić.

Facebook tłumaczy to w następujący sposób: daliśmy naszym użytkownikom bardzo potężne i dokładne narzędzia, dzięki którym sami będą mogli zadecydować o tym, jakiego rodzaju treści reklamowe będą dla nich widoczne. A skoro mogą dzięki naszym narzędziom zablokować wszystkie niechciane treści, to reszta będzie wyświetlana bez względu na to, czy korzystają z wtyczek do blokowania reklam, czy nie.

W oświadczeniu zabrakło oczywiście informacji o tym, że Facebook zarabia ogromne pieniądze na wyświetlaniu reklam i zrobi wszystko, żeby zablokować możliwość ich blokowania, ale to chyba oczywiste, prawda?

Nie wydaje nam się też, żeby Facebookowi udało się wygrać z programistami odpowiedzialnymi za oprogramowanie do blokowania reklam, więc szykuje się jedna z tych „wiecznych batalii”, w której raz górą będą adblockery, raz Facebook i tak w kółko.

Źródło: Neowin
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.