Uber szykuje konkurencję… dla Map Google

Rzekomo zainwestował już pół miliarda dolarów w własną usługę kartograficzną.

Uber już raz próbował uniezależnić się od kaprysów Google’a i jego kartograficznej usługi, próbując odkupić od Nokii zajmującą się geolokalizacyjnymi usługami firmę Here. Ta jednak ostatecznie trafiła do konsorcjum motoryzacyjnego, a Uber pozostał z niczym.

Firma jednak nie zamierza się poddawać. Skoro nie jest w stanie odkupić od kogoś usługi kartograficznej, to zamierza stworzyć własną. Już teraz w niektórych krajach wykorzystuje swoją flotę samochodów do mapowania i wykonywania zdjęć ulic. Koncentruje się wyłącznie na funkcjach prywatnych dla kierowców, a więc całkowicie ignoruje takie zagadnienia, jak topografia mórz i oceanów.

Przewidziany budżet to około pół miliarda dolarów. Część zasobów do swoich map Uber chce licencjonować od Microsoftu.