AdBlock Plus zacznie sprzedawać… reklamy!

Ciekawa strategia, prawda?

Tak, tak. Dobrze czytacie. AdBlock Plus już dzisiaj wystartował z wersją beta „marketu z reklamami”, która zmieni się w pełnoprawną i stabilną usługę jeszcze w tym roku. Na czym polegać będzie cała ta zabawa? Wydawcy stron internetowych będą mogli odwiedzić sobie ten cały sklep z „dopuszczalnymi” reklamami i wybrać te, które chcieliby, żeby wyświetlały się na ich stronach internetowych.

Reklamodawca ustala stawkę, tak jak zawsze, z tym, że podział zysku wyglądać ma następująco: wydawca strony otrzyma 80% kwoty wypłacanej za wyświetlanie reklamy, pozostałe procenty zostaną podzielone przez kilka różnych podmiotów, z czego AdBlock Plus otrzyma ok. 6% pieniędzy z wyświetleń.

Przedstawiciele AdBlock Plus twierdzą, że jest to bardzo sprawiedliwe rozwiązanie, które pozwoli na stworzenie dwóch ekosystemów reklamowych na stronach internetowych – jednego dla osób, które nie korzystają z rozszerzeń do blokowania reklam i drugiego dla nieco bardziej świadomych użytkowników, którym reklamy i tak, koniec końców, zostaną wyświetlone. Będą oczywiście trochę mniejsze i mniej nachalne, ale jednak.