Gracze PC niechętnie sięgają po zestawy VR

Co miesiąc Valve przy pomocy ankiet rozsyłanych graczom analizuje rynek podzespołów komputerowych. Wyniki nie są optymistyczne dla gogli VR, na które zdecydował się jedynie ułamek graczy.

W lipcu 0,3 procent wszystkich użytkowników Steama posiadało gogle HTC Vive. Tyle samo – Oculus Rifta. W ubiegłym miesiącu jednak przyrost się zatrzymał, jedynie w przypadku Oculus Rifta zainteresowanie goglami było nieco większe – dokładnie 0,02% w stosunku do lipcowych wyników. Na ten moment – prawdopodobnie z uwagi na stale zwiększającą się liczbę użytkowników platformy Valve – suma graczy używających gogli VR (zarówno HTC Vive jak i Oculus Rifta) wynosi marne 0,18%.

O rynkowej rewolucji mowy być zatem nie może. Być może zmieni się to gdy sprzęty zaczną tanieć i gdy pojawi się dużo więcej gier i aplikacji wykorzystujących pełny potencjał technologii VR.

Źródło: Venturebeat.com
Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.