Amazon „bez powodu” resetuje użytkownikom hasła

Serwis Amazon rozpoczął proces automatycznej zmiany haseł po tym, jak jego pracownicy odkryli, że część z loginów i tych haseł została upubliczniona. Zdecydowano się nie zwlekać i proaktywnie chronić użytkowników.

Czy dostałeś mail od Amazonu z informacją, że twoje hasło zostało zresetowane? Nie ty jeden lub nie ty jedna. Wielu użytkowników dostało podobnego maila w ostatnich dniach. Dział zajmujący się bezpieczeństwem klientów podjął decyzję o resecie po tym, jak odkryto, że część z tych danych uwierzytelniających została upubliczniona.

Amazon twierdzi, że nie ma żadnych przesłanek na to, by na skutek wycieku ktoś stracił kontrolę nad swoim kontem i że reset haseł to działanie proaktywne, „na wszelki wypadek”. Amazon namawia też użytkowników (do czego przyłączamy się i my) do włączenia dwuetapowej weryfikacji tożsamości użytkownika.

Źródło: VentureBeat
Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.