Czy inteligentne zegarki odejdą do lamusa?

Ich i tak niewielka popularność zaczyna maleć.

5,6 miliona zegarków? To bardzo mało, a tyle ich wprowadzono na rynek w trzecim kwartale ubiegłego roku. W tym jest jeszcze gorzej, bo wprowadzono ich raptem 2,7 miliona, a więc sprzedaż odnotowała 51,6-procentowy spadek.

Warto jednak pamiętać, że może mieć to związek z premierą Apple Watcha drugiej generacji. Ten się pojawił dwa tygodnie później niż pierwszy Apple Watch rok temu, co wpłynęło na statystyki. IDC zauważa jednak, że konsumenci bardziej są zainteresowani funkcjami fitnessowymi niż próbami przeniesienia funkcji telefonu do zegarka.

Najlepsze wyniki w tym kwartale osiągnęły następujące firmy:

  1. Apple (1,1 mln sztuk, 41,3 proc. rynku)
  2. Garmin (0,6 mln sztuk, 20,5 proc. rynku)
  3. Samsung (0,4 mln sztuk, 14,4 proc. rynku)
  4. Lenovo (0,1 mln sztuk, 3,4 proc. rynku)
  5. Pebble (0,1 mln sztuk, 3,2 proc. rynku)

Największym zwycięzcą jest tu Garmin, który odnotował 324,2-procentowy wzrost w porównaniu do analogicznego kwartału rok temu.