Czy inteligentne zegarki odejdą do lamusa?

IDC wydało waśnie sprawozdanie dotyczące rynku inteligentnych zegarków w trzecim kwartale bieżącego roku. Ich producenci wprowadzili na rynek raptem 2,7 mln jednostek. Rok temu, w analogicznym kwartale, udało się im wprowadzić ich 5,6 mln.

5,6 miliona zegarków? To bardzo mało, a tyle ich wprowadzono na rynek w trzecim kwartale ubiegłego roku. W tym jest jeszcze gorzej, bo wprowadzono ich raptem 2,7 miliona, a więc sprzedaż odnotowała 51,6-procentowy spadek.

Warto jednak pamiętać, że może mieć to związek z premierą Apple Watcha drugiej generacji. Ten się pojawił dwa tygodnie później niż pierwszy Apple Watch rok temu, co wpłynęło na statystyki. IDC zauważa jednak, że konsumenci bardziej są zainteresowani funkcjami fitnessowymi niż próbami przeniesienia funkcji telefonu do zegarka.

Najlepsze wyniki w tym kwartale osiągnęły następujące firmy:

  1. Apple (1,1 mln sztuk, 41,3 proc. rynku)
  2. Garmin (0,6 mln sztuk, 20,5 proc. rynku)
  3. Samsung (0,4 mln sztuk, 14,4 proc. rynku)
  4. Lenovo (0,1 mln sztuk, 3,4 proc. rynku)
  5. Pebble (0,1 mln sztuk, 3,2 proc. rynku)

Największym zwycięzcą jest tu Garmin, który odnotował 324,2-procentowy wzrost w porównaniu do analogicznego kwartału rok temu.

0
Źródło: IDC
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.