Niemcy: Autopilot w reklamach Tesli wprowadza w błąd klientów

Ministerstwo Transportu apeluje do amerykańskiego producenta aut elektrycznych.

Autonomiczne samochody są szeroko omawiane w mediach; każdy większy producent testuje już takie technologie. Niemieckie Ministerstwo Transportu uznało, że reklamowana przez Teslę funkcja Autopilota wprowadza kierowców w błąd i pozwala im wierzyć, że jest czymś więcej niż tylko asystentem jazdy. W sieci znaleźć można rzeczywiście nagrania kierowców popisujących się tym, że ich Tesla potrafi „jeździć samodzielnie”. Niemiecki rząd przypomina też o śmiertelnym wypadku z lipca br. kiedy to algorytm autopilota w Tesli Model S nie zareagował na przejeżdżający w poprzek drogi traktor z przyczepą. W związku z tym Alexander Dobrindt, Niemiecki Minister Transportu, napisał list do Tesli z prośbą o zaprzestanie używania nazwy „autopilot” w swoich reklamach.
Wątpliwe jest jednak, by apel odniósł skutek. Według Tesli nazwa „autopilot” używana jest od lat chociażby w lotnictwie, gdzie analogicznie także nie pozwala samolotom na samodzielny lot, a jedynie pomaga w pracy pilotom.

Chcesz być na bieżąco z CHIP? Obserwuj nas w Google News