Workplace, czyli Facebook dla firm już działa

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Facebook po wielu miesiącach testów zdecydował się oficjalnie wystartować ze swoją nową platformą.

Workplace, znany wcześniej jako Facebook at Work, to najprościej ujmując zamknięta wersja serwisu społecznościowego Zuckerberga. Funkcjonalność serwisu nie będzie odbiegać od standardowej wersji Facebooka – znajdziemy tu zarówno tablice, grupy, wideo na żywo czy rozmowy na czacie. Różnica polega na tym, że aktywność pracownika zostanie ograniczona do sieci firmy. Ma to podnieść poziom bezpieczeństwa i ułatwić komunikację w przedsiębiorstwie. Interfejs jest każdemu dobrze znany, więc przesiadka z innego komunikatora dla firm nie będzie problematyczna.

Zaletą Workplace jest także cena. Po pierwszych trzech miesiącach próbnych, opłata abonamentowa za korzystanie z serwisu będzie uzależniona od ilości aktywnych użytkowników. Firmy liczące do 1000 użytkowników zapłacą 3 dolary od konta, korporacje powyżej 1000 osób ale mniejsze niż 10 000 zapłacą 2 dolary od użytkownika. Największe firmy zaś, powyżej 10 tysięcy użytkowników zapłacą dolara od konta. Jest to zdecydowanie korzystniejsza cena niż w przypadku konkurencyjnego Slacka (7 USD od użytkownika).

Z Workplace korzysta już ponad 1000 firm w tym tacy giganci jak Danone, Starbucks, Booking.com czy Telenor.

0
Źródło: Facebook
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.