Facebook ostrzył sobie zęby na azjatyckiego klona Snapchata

Największy na świecie portal społecznościowy już trzy lata temu próbował przejąć Snapchata, jednak aplikacji udało się zachować niezależność. Parę miesięcy temu złożono też ofertę aplikacji Snow, mocno "inspirowanej" Snapchatem.

Facebook musi mocno ubolewać nad faktem, że nie ma jeszcze w swoim portfolio osobnej aplikacji do wysyłania znajomym zdjęć i filmów z zabawnymi filtrami. Trzy dni temu pisaliśmy o testowanej właśnie funkcji w mobilnej wersji Facebooka, która przyniesie bardzo podobne rozwiązanie. Ale Zuckerberg bardziej liczy chyba na przejęcie nowej grupy użytkowników.

Snow pod tym kątem wydaje się bardzo atrakcyjny. Aplikacja ma zaledwie rok i została już pobrana 80 milionów razy, a każdego miesiąca liczba ta zwiększa się o kolejne 10 milionów. Właścicielem Snowa jest koreańska firma Naver wyceniana na 25 miliardów dolarów, która stoi też za popularnym na wschodzie czatem Line.

Nie wiadomo jak duża propozycja finansowa padła ze strony Facebooka. Szef Naver przyznał jednak, że wiele innych firm także złożyło mu ofertę. Wszystkie zostały jednak odrzucone.

0
Źródło: Techcrunch.com
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.