Google nie stworzy blokera reklam dla Chrome’a

Kiedy inni twórcy przeglądarek zajęci są tworzeniem swoich mechanizmów do blokowania reklam, Google wybrało zupełnie inną drogę i twierdzi, że reklamy są potrzebne.

Trudno się dziwić, że firma, która w samym pierwszym kwartale 2015 roku zarobiła 15 miliardów dolarów na wyświetlaniu reklam internetowych nie chce, żeby były one blokowane w jej przeglądarce internetowej.

Nie oznacza to, że kierownictwo Google’a nie zdaje sobie sprawy, że coraz więcej ludzi (szczególnie młodych) instaluje niezależne narzędzia do blokowania reklam. Darin Fisher, wicedyrektor do spraw rozwoju Chrome’a, w wywiadzie, którego udzielił dla portalu CNET twierdzi, że rynek reklamy internetowej musi się zmienić. Obecnie, według Fishera, reklamy internetowe korzystają z bardzo wielu złych praktyk, co powoduje, że internauci sięgają po ad-blockery coraz częściej.

Fisher jednak nie udzielił żadnych złotych rad na temat tego, jak zachęcić internautów do zrezygnowania z blokady reklam. Zresztą trudno się mu dziwić – reklamy wyświetlane w Sieci to dość kontrowersyjny temat. Bez nich, wiele (w sumie to większość) stron internetowych nie byłoby w stanie funkcjonować. Z drugiej strony, reklamodawcy bardzo często lubią przesadzać z ich nachalnością, przez co internauci czują się niejako zmuszeni do ich blokowania.

0
Źródło: Engadget
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.