Rewolucja w wyszukiwarce Google

Przez ostatnie 20 lat wyszukiwarka Google wykorzystywała desktopowe wersje stron internetowych, by określić jej treść, istotność i pozycję w wynikach wyszukiwania. Teraz to się zmienia.

Gdy wyszukiwarka Google była projektowana, większość internautów wykorzystywała komputery osobiste do przeglądania Internetu. Teraz jednak znaczna większość internautów konsumuje globalną sieć za pomocą telefonów komórkowych. Google idzie za tymi trendami i zamierza zmienić swoje priorytety. To mobilna wersja witryny ma być oceniana, analizowana i umieszczana w rankingu.

Zmiany nie nadejdą od razu. Przez najbliższe miesiące Google, jak zapowiada, będzie eksperymentował, i to na małą skalę. Nie ma jednak żadnej wątpliwości, że w przewidywalnej przyszłości do mobilne wersje witryn internetowych będą decydować o tym, jak wysoko w wynikach wyszukiwania się one znajdują.

A to z kolei oznacza, że witryny które nie doczekały się jeszcze wersji zoptymalizowanej pod urządzenia mobilne, muszą zostać uaktualnione. A przynajmniej jeśli ich administratorom zależy na ich popularności.

Źródło: Google
Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.