Sony liderem na rynku VR

Gogle PlayStation VR zadebiutowały na rynku najpóźniej, ale to właśnie one najbardziej trafiły w gusta klientów. Ich pozycja wydaje się niezagrożona.

Analityczna firma 01 Consulting przygotowała raport podsumowujący aktualną sytuację na rynku VR na podstawie sprzedaży ponad 40 produktów w ciągu ostatnich kilku miesięcy. W oczy rzucają się głównie dwie rzeczy. Po pierwsze dominująca pozycja Sony – japoński gigant kontroluje aż 30% rynku. Nie powinno to specjalnie dziwić, biorąc pod uwagę relatywnie niską cenę, dużą bazę klientów – użytkowników konsoli PS4 – oraz stale powiększającą się bibliotekę gier.

Zadziwia natomiast słaba pozycja Google 8%. Carboard wydawał się strzałem w dziesiątkę – gogle były nie tylko niezwykle tanie, ale mogły już na starcie poszczycić się jeszcze większą niż Sony bazą klientów. Z produktu mógł korzystać praktycznie każdy posiadacz smartfona z Androidem.

Rynek VR to jednak nie tylko same urządzenia. Liczy się także oprogramowanie. Stąd obecność na wykresie takich firm jak Valve (2%), Epic Games (5%) czy Unity Tech (6%).

0
Źródło: 01consulting.com
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.