Sprzedaż Apple Watchy rośnie, ale spada

Według danych opublikowanych przez IDC, sprzedaż zegarków Apple Watch leci w dół. Firmie ponoć udało się sprzedać tylko 1,1 miliona zegarków w trzecim kwartale bieżącego roku, o 2,8 miliona mniej niż rok temu.

Jak donosi IDC, sprzedaż zegarków wychodzi Apple’owi coraz gorzej. Nie tylko sprzedał ich znacznie mniej niż w analogicznym kwartale rok temu, to również te straty nie są proporcjonalne do trendów rynkowych. To oznacza zatem, że 17,5-procentowe udziały rynkowe z trzeciego kwartału ubiegłego roku spadły do 4,9-procentowych w analogicznym kwartale rok później.

Jak zauważa IDC, częściowo za spadek odpowiada czekanie przez klientów na zegarek drugiej generacji, jednak głównym zagrożeniem dla Watcha i mu podobnych są niewiele mniej użyteczne, a znacznie tańsze i łatwiejsze w obsłudze opaski fitnessowe, które teraz stanowią 85 proc. rynku elektroniki użytkowej. Liderami są Fitbit i Xiaomi.

Z diagnozą tą nie zgadza się Tim Cook, prezes firmy Apple’a. –

Według naszych danych Apple Watch radzi sobie świetnie i zapowiada się na jeden z najpopularniejszych prezentów świątecznych tego roku. Wzrosty sprzedaży wykraczają poza wszelkie normy. W pierwszym tygodniu świątecznego tygodnia sprzedażowego odnotowaliśmy lepsze wyniki niż kiedykolwiek w historii. Tak jak się spodziewaliśmy, to będzie najlepszy kwartał dla Apple Watcha w historii — komentuje raport IDC, jednak nie zdecydował się podać konkretnych danych sprzedażowych.

0
Źródło: Neowin
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.