Nowe szczegóły w sprawie Project Scorpio

Phil Spencer, szef działu Xbox, pochwalił się na Twitterze, że nowa konsola Microsoftu znajduje się już w zaawansowanej fazie produkcji. Tymczasem redakcja Digital Foundry dotarła do nieoficjalnych informacji, z których wynika, że Microsoft postanowił nieco ulepszyć hardware.

Według Digital Foundry Microsoft zrezygnował z implementacji technologii ESRAM, w którą wyposażony był Xbox One. Pamięć ta, choć szybka, nie zapewniała odpowiedniej wydajności. To m.in. z jej powodu developerzy tworzący gry na konsolę mieli problem, by ich produkcje osiągały pełną rozdzielczość Full HD. Zamiast tego powinniśmy spodziewać się szybszego i lepszego RAM-u.

Digital Foundry zakłada także, że GPU bazować będzie przynajmniej na architekturze Polaris, lub jeszcze nowszym rozwiązaniu. Z dokumentów dotyczących specyfikacji Project Scorpio, jakie otrzymali developerzy wynika, że konsola otrzyma cztery razy więcej pamięci cache drugiego poziomu w stosunku do Xbox One. Moc obliczeniowa całego układu ma natomiast wynosić 6 teraflopsów – 4,5 razy więcej niż w poprzednim modelu konsoli.

Spencer pochwalił się już, że grał na Project Scorpio na swoim Twitterze, a zatem możemy śmiało przypuszczać, że wszystko idzie ku dobremu i premiera urządzenia zapowiedziana na koniec tego roku nie zostanie przesunięta.

0
Źródło: eurogamer.net
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.