Polska telewizja walczy z blokowaniem reklam w internecie!

TVP dołącza do grona wydawców wyrażających jawny sprzeciw w sprawie korzystania z wtyczek internetowych blokujących reklamy. Po serwisach VOD Onetu i Grupy TVN przyszedł czas na internetowe media Telewizji Polskiej.

Jeśli korzystacie z AdBlocka lub podobnych wtyczek blokujących reklamy po wejściu na stronę vod.tvp.pl oraz sport.tvp.pl zobaczycie poniższy komunikat:

„Wyłącz blokowanie reklam! Prawdopodobnie korzystasz z wtyczki blokującej reklamy. W ten sposób ograniczasz sobie dostęp do naszych treści wideo. Wyłącz odpowiednią wtyczkę w przeglądarce i odtwarzaj bez problemów.”

Komunikat zajmuje 1/3 ekranu więc skutecznie uniemożliwia oglądanie jakiegokolwiek materiału. Nie da się go zamknąć w żaden inny sposób niż opisany powyżej.

Swoją decyzję o walce z wtyczkami blokującymi reklamy TVP tłumaczy dużymi kosztami produkcji telewizyjnych oraz kosztami transmisji internetowych. Zyski z reklam pozwalają na ich obniżenie. Jeśli sytuacja nie ulegnie poprawie jedyną alternatywą dla vod.tvp.pl i pochodnych serwisów okaże się wprowadzenie modelu płatnych subskrypcji. Miejmy jednak nadzieję, że do tego nie dojdzie, a Internauci uświadomią sobie, że AdBlocki mogą wyrządzić więcej szkody, niż pożytku. Nikt nie lubi reklam, ale z drugiej strony, nikt też nie lubi płacić za coś, co równie dobrze mógłby otrzymać za darmo.

0
Źródło: WirtualneMedia.pl
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.