Na rynku tabletów trzyma się tylko Windows

Według danych analityków ze StrategyAnalytics, sprzedaż tabletów w ubiegłym roku wzrosła o cztery punkty procentowe. Sprzedaż wszystkich innych zmalała w znaczący sposób.

Wygląda na to, że Microsoft postawił na swoim. Sprzedaż tabletów Apple’a zmalała o 19 proc., a sprzedaż tabletów Samsunga o 10 proc. Ogólnie, sprzedaż tabletów z Androidem spadła o 2 punkty procentowe, dzięki czemu kontrolują teraz 63 proc. rynku (40,3 miliona sztuk).

Tymczasem, jak się okazuje, tablety z Windowsem sprzedają się coraz lepiej. Urządzenia z systemem Microsoftu na pokładzie odnotowały 19-procentowy wzrost sprzedaży w 2016 roku, co przełożyło się na 10,1 miliona sprzedanych egzemplarzy. Wzrosła też sprzedaż tabletów Amazonu, o 21 proc., osiągając 4,2 miliona sztuk, czyli 5-procentowy udział na rynku.

Ogólnie, w ubiegłym roku rynek tabletów skurczył się o 9 proc., a urządzenia te znalazły 63,5 miliona nabywców.

0
Źródło: StrategyAnalytics
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.