Masz mniej niż 10k odsłon na YouTube? Nie będziesz zarabiał na reklamach

Partnerski program YouTube (YPP) wystartował w 2007 roku i pozwalał każdemu użytkownikowi zarabiać na wyświetlaniu reklam umieszczonych w filmach. Od teraz reklamy będą uruchamiane jedynie na kanałach, których całkowita liczba odsłon wideo wynosi powyżej 10 000.

Skąd tak restrykcyjne podejście Google? Nie chodzi o utrudnianie życia początkującym youtuberom, a raczej o ochronę twórców i reklamodawców. Według Google bariera 10 tysięcy odsłon jest wystarczająca, by określić wiarygodność danego kanału. Nowe zmiany mają ukrócić często stosowany proceder kradzieży popularnych filmów i zarabiania na nich w nielegalny sposób.

Samo przekroczenie 10 tysięcy odsłon nie zagwarantuje wejścia do programu partnerskiego. Każdemu użytkownikowi Google będzie przyglądało się indywidualnie, sprawdzając czy rzeczywiście jego kanał w żadnym punkcie nie łamie regulaminu.

0
Źródło: TheNextweb.com
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.