Powstał wirtualny cmentarz startupów

Zawsze zaczyna się tak samo - jest elektryzująca idea, zainteresowanie internautów, duże pieniądze z Kickstartera, a potem... klęska. Dlaczego tyle intrygujących startupów ponosi porażki? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w serwisie Startup Graveyard.

Startup Graveyard to wirtualne cmentarzysko świetnych pomysłów. Strona zawiera listę przedsięwzięć, które upadły. Mówimy nie tyle o projektach zwykłego Kowalskiego, zbierającego pieniądze w serwisie crowdfundingowym, ale o funkcjonujących przez pewien czas firmach.

Każdemu startupowi poświęcono osobną podstronę, na której znajdziemy podstawowe informacje na temat jego działalności (datę powstania, lokalizację, zdobyte fundusze itp.). Najważniejszym i najbardziej wartościowym aspektem całości jest analiza porażki danej firmy. Twórcy w czytelny sposób opisują przyczyny upadku przedsięwzięcia. I tak np. o popularnym w latach 2007-2015 serwisie muzycznym Grooveshark, dowiadujemy się, że bezpośrednim powodem jego zamknięcia był spór o prawa autorskie, należące do twórców piosenek. W konsekwencji Grooveshark musiał zapłacić 736 milionów dolarów kar. Równocześnie na rynku pojawili się także solidni konkurenci w rodzaju Spotify czy Soundcloud.

Internauci mogą traktować Startup Graveyard jak ciekawostkę. Strona praktycznie przyda się natomiast osobom, które zamierzają rozpocząć własną kampanię crowdfundingową, czy rozwinąć po prostu firmę za własne pieniądze. Rzut oka na porażki konkurencji powinien zapobiec powielaniu tych samych błędów i przyczynić się do sukcesu.

0
Źródło: TheNextweb.com
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.