Samsung przegrywa w Chinach

Tak wynika z szerokiego badania Kantar Worldpanel ComTech.

Odsetek sprzedawanych urządzeń mobilnych, pracujących pod kontrolą systemu Android, systematycznie rośnie. W pierwszym kwartale 2017 roku na chińskim rynku wynosił 87,2 procent. Przybywa też producentów smartfonów z Androidem. Aktualnie najpopularniejszą marką telefonów jest tam Huawei. Azjatycki gigant ma w ręku 36 procent miejscowego rynku. Wyprzedza inną chińską markę: Oppo – 13 proc.
Samsung globalnie wciąż jest liderem. Według danych Telecomlead, ma 22,7 proc. udziału w światowym handlu smartfonami. Ale w Chinach radzi sobie coraz gorzej. Zgodnie z badaniem Kantar Worldpanel – Samsung spadł na szóste miejsce z zaledwie 5-proc. wynikiem. Wyprzedzają go, oprócz wymienionych już Huawei i Oppo, także Xiaomi, Meizu oraz Vivo.
Eksperci Kantar Worldpanel ComTech sugerują jednocześnie, że kłopoty Samsunga w Azji mogą wynikać nie tylko z dynamicznego rozwoju chińskich marek, ale również z tego, że konsumenci wstrzymywali się z zakupem urządzeń koreańskiego producenta, czekając na premierę Galaxy S8. Południowokoreańskiej firmie zaszkodziły też zapewne bardzo głośne medialnie doniesienia o zapalającym się Galaxy Note 7.