vr

Jakość VR wreszcie znacząco wzrośnie

Podczas konferencji Display Week 2017 Samsung zaprezentował wyświetlacze przeznaczone do gogli VR o niemal dwukrotnie większej gęstości pikseli niż ekrany stosowane w najpopularniejszych obecnie headsetach, czyli w Oculus Rift i HTC Vive.

Podczas konferencji Display Week 2017 Samsung zaprezentował wyświetlacze przeznaczone do gogli VR o niemal dwukrotnie większej gęstości pikseli niż ekrany stosowane w najpopularniejszych obecnie headsetach, czyli w Oculus Rift i HTC Vive.

Screen door efekt widoczny w okularach VR
Screen door effect, czyli tzw. efekt siatki to jedna z bolączek gogli VR aktualnej generacji (fot. Reddit)

Koreański producent opracował 3,5-calowy wyświetlacz o niespotykanej dotąd (przy tym rozmiarze przekątnej) rozdzielczości 2024 x 2200 pikseli. Oznacza to, że zagęszczenie pikseli na cal wynosi tu aż 858 ppi! To niemal dwukrotnie więcej niż 460 ppi spotykane w ekranach gogli Oculus Rift i HTC Vive. Nowe wyświetlacze są ponadto zdolne do odświeżania obrazu na poziomie 90 Hz, a ich jasność wynosi 100 nitów.

porównanie wyświetlaczy VR Samsunga i HTC Vive
Po lewej wyświetlacz o gęstości pikseli równej 460 ppi stosowany w HTC Vive i Oculus Rifcie, po prawej – nowy wyświetlacz Samsunga o gęstości 858 ppi (fot. Reddit)

Jeden z użytkowników forum Reddit opublikował zdjęcia z testowych egzemplarzy udostępnionych uczestnikom konferencji. Polecamy przyjrzeć się powyższym fotografiom w powiększeniu. Na zdjęciu po lewej stronie wyraźnie widać tzw. efekt siatki, czyli puste miejsca między pikselami. Obraz po prawej jest zdecydowanie bardziej gładki i wyraźny. Niestety Samsung nie zdradził kiedy nowe wyświetlacze trafią do urządzeń końcowych. Pozostaje nam zatem uzbroić się w cierpliwość. | CHIP

Źródła: http://www.roadtovr.com/samsungs-new-vr-display-nearly-3-5x-pixels-rift-vive/, Roadtovr
Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.