Sprzedawcy ćwiczą trudne sytuacje w wirtualu

Wyobraź sobie, że zostajesz kierownikiem supermarketu i zbliża się dzień promocji. Jak poradzisz sobie z kłopotliwymi klientami? Walmart znalazł metodę. Pracownicy trenują w goglach.
Walmart jest największą amerykańską siecią supermarketów. Do swojego systemu szkoleń włączył właśnie wirtualną rzeczywistość. Dzięki niej nowi pracownicy mają szansę zobaczyć, jak ze sprzedażowymi kryzysami radzą sobie ich doświadczeni koledzy z innych sklepów. Symulacja obejmuje nie tylko konflikty, ale też naukę podstawowej obsługi na danym stanowisku.

Walmart już przekonał się, że osoby po VR-owym szkoleniu lepiej radzą sobie w stresujących sytuacjach. Do końca roku firma zamierza zorganizować takie treningi w swoich 200 placówkach. Rocznie wirtualną edukację ma przechodzić 140 tysięcy osób.

Walmart nie jest pierwszy. Pisaliśmy już w CHIP-ie o brytyjskiej armii, korzystającej z VR do celów rekrutacyjnych. Natomiast w londyńskim szpitalu ta technologia pomaga w uspokajaniu pacjentów. | CHIP

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.