Sprzedawcy ćwiczą trudne sytuacje w wirtualu

140 tysięcy pracowników amerykańskiej sieci Walmart uczy się dzięki VR reagować na kryzysy.

Walmart jest największą amerykańską siecią supermarketów. Do swojego systemu szkoleń włączył właśnie wirtualną rzeczywistość. Dzięki niej nowi pracownicy mają szansę zobaczyć, jak ze sprzedażowymi kryzysami radzą sobie ich doświadczeni koledzy z innych sklepów. Symulacja obejmuje nie tylko konflikty, ale też naukę podstawowej obsługi na danym stanowisku.

Walmart już przekonał się, że osoby po VR-owym szkoleniu lepiej radzą sobie w stresujących sytuacjach. Do końca roku firma zamierza zorganizować takie treningi w swoich 200 placówkach. Rocznie wirtualną edukację ma przechodzić 140 tysięcy osób.

Walmart nie jest pierwszy. Pisaliśmy już w CHIP-ie o brytyjskiej armii, korzystającej z VR do celów rekrutacyjnych. Natomiast w londyńskim szpitalu ta technologia pomaga w uspokajaniu pacjentów. | CHIP