stanowisko walkin vr

Sterownik VR pomoże niepełnosprawnym graczom

WalkinVR to wsparcie dla użytkowników, mających kłopoty z obsługą kontrolerów. Gracze, np. ze sparaliżowaną ręką lub jeżdżący na wózku, z trudem korzystają z wirtualnej rzeczywistości. Niepełnosprawność ma teraz przestać utrudniać im grę - za sprawą pomysłodawcy, Grzegorza Bednarskiego. Pisze o tym Dama Gier.

Widziałam na Comic Conie dziewczynę z dysfunkcją ruchu, która ma kłopoty z podnoszeniem rąk powyżej pewnej wysokości. Dzięki WalkinVR mogła po raz pierwszy użyć gogli Oculus Rift tak samo jak pełnosprawni. Wystarczyło obniżyć pozycję wirtualnych rąk w grze. Sterownik powoduje, że użytkownik, jeżdżący na wózku inwalidzkim, może spacerować po wirtualnym pomieszczeniu bez potrzeby fizycznego przemieszczania się. Gracze ze sparaliżowaną czy złamaną ręką mogą ograniczyć liczbę potrzebnych kontrolerów.

WalkinVR można znaleźć na stronie producenta. Sterownik jest kompatybilny z HTC Vive, Oculus Rift, NoloVR i PSMove Service – w każdym przypadku dla platformy Steam. Bezpłatnie dostępne jest 10-minutowe demo. Pełna wersja kosztuje 32 euro (130 zł) dla graczy i 52 euro (210 zł) do zastosowań komercyjnych. Firmy zapłacą jeszcze 48 euro (200 złotych) za subskrypcję.

Na wideo powyżej możecie zobaczyć przykłady zastosowania WalkinVR. W wielu grach użytkownik musi obracać się i schylać, np. w Job Simulator trzeba wyciągać wirtualne przedmioty z szafek. Konieczne bywa także uchylanie się, np. w Holopoint unikamy pocisków. Pożytek ze sterownika, co ciekawe, mogą mieć nie tylko niepełnosprawni. Z WalkinVR każdy będzie w stanie grać w pozycji leżącej albo zmieniać widok swojej kamery. | CHIP

Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.