Kłopoty twórców Call of Duty

Firma Activision, twórca „Call of Duty” bez autoryzacji użyła wizerunku Humvee, czyli wielozadaniowego pojazdu kołowego o wysokiej mobilności. Tak twierdzi producent Humvee, AM General w swoim pozwie, który wpłynął już do sądu w Nowym Jorku. AM General uważa, że wykorzystanie Humvee w grach Activision przyniosło tej ostatniej nienależne korzyści. Z tego tytułu domaga się rekompensaty, której wartość ma być równa trzykrotnej wielkości poniesionych przez AM General strat. W pozwie AM General twierdzi, że „klienci są oszukiwani, ponieważ sądzą, że AM General licencjonuje gry lub jest w jakiś sposób powiązany z ich tworzeniem lub zaangażowany w ich tworzenie”. Humvee pojawiły się po raz pierwszy w „Call of Duty: Modern Warfare” w 2007 r. Przez 10 lat AM General nie dostrzegło tego faktu. Zdumiewającym zbiegiem okoliczności AM General postanowiło upomnieć się o swoje prawa dokładnie w tym czasie, gdy Activision pochwaliło się znakomitym wynikiem finansowym ostatniej edycji, czyli „Call of Duty: WW II” (znajdziecie ją np. tu). W pierwszy weekend po premierze przychody z tytułu sprzedaży wyniosły 500 mln. dol.

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.