Amazon wchodzi w bankowość

Według dziennik „Wall Street Journal” Jeff Bezos rozmawia z kilkoma dużymi bankami na temat wprowadzenia „produktu przypominającego rachunek bieżący”. Jednym z banków ma być JP Morgan Chase. Podobno Jeff Bezos lubi powiedzenie: „twoja marża to moja szansa”. Wykorzystywał je do tej pory rozbudowując platformę Amazona, teraz chce sięgnąć po klientów banków. Miliony klientów Amazona mogą się skusić na rachunek osobisty w banku Bezosa, a szef Amazona nie musi ich nawet szukać. Wszystkie dane swoich przyszłych użytkowników już przecież ma. Co najlepsze, równie dobrze jak banki, wie ile wydają i na co.

Według raportu firmy analitycznej McKinsey, cytowanego przez serwis Biznes Insider, mileniallsi ze Stanów Zjednoczonych nie wyobrażają sobie życia bez Amazona, a 73 proc. przedstawicieli tego pokolenia twierdzi, że usługi finansowe oferowane ewentualnie przez Google’a, Amazon czy Square są bardziej interesujące niż to, co proponują banki. Amazon ma więc duże szanse na to, by zgarnąć spory kawałek finansowego tortu.