Google usunęło 3,2 miliarda „złych reklam” w 2017 roku

Google opublikowało dziś informację, że zespół odpowiedzialny za nadzór nad reklamami usunął ponad 3,2 miliarda wadliwych reklam w 2017 roku. Liczba ta stanowi aż 88-procentowy wzrost w stosunku do 2016 roku kiedy to Google usunęło 1,7 miliarda reklam. Tak olbrzymią liczbę trudno sobie wyobrazić. Będzie to łatwiejsze, gdy zdamy sobie sprawę, że Google w ubiegłym roku usuwał ponad 100 złych reklam w ciągu każdej sekundy.

Co właściwie oznacza „zła reklama”? To jakikolwiek przekaz wykorzystujący mechanizm reklam Google’a, który łamie zasady związane z tą formą reklamy. Chodzi m.in. o reklamy zawierające złośliwy kod, przekierowujące na witryny phishingowe, próby wyłudzenia itp. Google podkreśla, że większość z usuniętej puli udało się zneutralizować zanim szkodliwy przekaz reklamowy poczynił jakiekolwiek szkody internautom, którzy mogliby na niego trafić. Na czarną listę Google’a za niecne praktyki reklamowe trafiło również 320 tysięcy wydawców zajmujących się reklamą online, blisko 90 tysięcy serwisów internetowych i około 700 tysięcy aplikacji mobilnych. | CHIP

Google Ads

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.