Rynek lootboxów i skórek rośnie
Analitycy Juniper Research twierdzą, że cyfrowe dodatki w grach, takie jak skrzynki, skórki na postacie czy broń wymagają regulacji prawnych. W opublikowanym przez firmę raporcie szacuje się, że za cztery lata będzie to rynek warty 50 miliardów dolarów. Większość ma przypadać na kraje Azjatyckie, szczególnie Chiny. W tym roku wartość sprzedaży takich cyfrowych przedmiotów wyniesie 30 miliardów dolarów.

Osobną sprawą jest tzw. hazard skórek. Juniper Research powołuje się tu na brytyjską Komisję Hazardu. Jej zdaniem w 2017 roku taką formą transakcji było zainteresowanych 11 procent nastolatków w wieku 11 – 16 lat Na terenie Wielkiej Brytanii. To około pół miliona osób. Juniper Research jako winnego wskazuje Valve, a więc firmę, która zarabia krocie na sprzedaży przedmiotów z gier. Zdaniem Juniper Research konieczne są regulacje prawne dotyczące podobnych transakcji, zwłaszcza, że znaczna część tychże nosi znamiona, silnie przecież regulowanego, hazardu.