Gamingowy 1 maja – czyli praca wre w grze

Gry są rozrywką, ale odwzorowują rzeczywistość, zatem produkcja i zespołowe działanie to ich ważny element. Wspomniany aspekt omówi dziś w specjalnym artykule z okazji Święta Pracy Krzysztof Bogacki. Dziennikarz CHIP-a przypomni takie tytuły jak: „Age of Empires”, „The Settlers”, „Alien Nations” i wiele innych. O jednej z „robotniczych” gier napisze tak:

Przykład: górnicy, żeby pracować, potrzebowali dwóch elementów. Pierwszym były narzędzia, które dało się wytworzyć jedynie w warsztacie, przy wykorzystaniu desek (z tartaku) i żelaza (za pomocą dymarki i przy użyciu wydobywanych przez samych górników surowców). Drugim dobrem była żywność, pozyskiwana na różne sposoby. Zaniedbanie jednego „trybiku” w machinie produkcyjnej sprawiało od razu kłopoty w całej wirtualnej gospodarce. Niemniej jednak pracownicy byli tu pozbawieni własnej woli.

Tutaj piszemy więcej >>

A jakie gry z pracą w treści wy wyróżnilibyście?

O tej grze Krzysztof Bogacki także napisze – poznajecie?