VW Passat Variant

TEST: Volkswagen Passat Variant. Jazda z elektronicznym wspomaganiem

Fot. vw
VW Passat to model, którego raczej przedstawiać nie trzeba. Mieliśmy okazję przyjrzeć się aktualnej, obecnej już trochę na rynku generacji B8, głównie pod kątem zastosowanych w tym aucie rozwiązań technologicznych. W końcu one interesują nas najbardziej.

System Park Assist w testowanym Passacie spisywał się bardzo dobrze, zarówno w parkowaniu prostopadłym, jak i równoległym (tzw. „koperta”) niezależnie od tego, czy manewr ten chcieliśmy zrobić przodem czy tyłem. Mieliśmy też sytuację, kiedy trzeba było zaparkować auto równolegle przy bardzo niewielkiej ilości miejsca. System wykrył, że parkowanie przodem się nie uda, ale tyłem komputer Passata skutecznie poprowadził testera przez cały manerw dokonując jednocześnie kilku korekt (były konieczne ze względu na ograniczone miejsce pomiędzy samochodami). Dość napisać, że Park Assist zdał egzamin i wcisnął auto w lukę o długości większej zaledwie o ok. 25 cm z przodu i tyle samo z tyłu auta. Niestety, Park Assist nie jest standardowym wyposażeniem wersji Highline, obecność tego systemu na pokładzie to opcja dostępna w cenie 1050 zł.

VW Passat Variant Highline
Można je również połączyć ze smartfonem – najlepiej to działa z iPhone’ami (fot. Wintermute / CHIP).

Pokładowy system komputerowy można połączyć ze smartfonem na kilka sposobów. Aby móc rozmawiać przez system głośnikowy auta za pomocą naszego smartfonu wystarczy połączenie przez Bluetooth. Oprócz tego VW oferuje jeszcze dodatkową warstwę komunikacyjną o nazwie App-Connect. Rozwiązanie to opisywaliśmy już podczas naszych poprzednich testów aut VW, najlepiej działa Apple CarPlay, Android Auto wciąż w naszym kraju oficjalnie nie funkcjonuje.

VW Passat Variant Highline
Think Blue pomoże nam oszczędniej jeździć. Przy takim silniku porady te mają znaczenie (fot. Wintermute / CHIP).

Jedną z funkcji wbudowanych w pokładowy system informacyjny jest rozwiązanie o nazwie Think Blue. To również znamy już z poprzednich modeli VW, w skrócie chodzi o nauczenie kierowcy oszczędnej jazdy. W przypadku testowanego Passata jest to o tyle uzasadnione, że przy 280-konnym silniku ekonomiczna jazda przekłada się na realne oszczędności.

VW Passat Variant Highline
Klimatyzacja z funkcją dla alergików (fot. Wintermute / CHIP).

Przeszukując funkcje pokładowego menu, oprócz cech opisywanych już podczas poprzednich testów aut VW z systemem Discover Pro 2 generacji, znaleźliśmy też funkcję antyalergicznego filtrowania kabiny. To element wbudowanej klimatyzacji Air Care Climatronic – tym razem to nie opcja, lecz standardowe wyposażenie wersji Passata Highline.

Ile to wszystko kosztuje? VW Passat Variant Highline 2.0 TSI 4Motion 206kW z wersji z automatyczną, 6-stopniową skrzynią DSG bez opcjonalnych dodatków jest wyceniany przez producenta na kwotę 181 990 zł. Auto, które mieliśmy okazję testować jest jednak pełne dodatkowych udogodnień, które podnoszą cenę do 234 840 zł. Z drugiej strony nowego Volkswagena Passata Varianta (czyli kombi) w najtańszej wersji Citi bez żadnych opcjonalnych dodatków można mieć za 84 490 zł, trzeba tylko pamiętać, że w tym przypadku mowa o znacznie mniejszym silniku (1.4 TSI o mocy 125 KM), skrzyni manualnej i praktycznym braku wszystkich elektronicznych systemów i dodatków jakie były w opisywanym przez nas modelu. No może poza systemem Park Pilot z czujnikami parkowania i komputerem pokładowym z małym, monochromatycznym wyświetlaczem. | CHIP

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.