telewizja smartfony

90% internautów korzysta ze smartfonów w czasie reklam TV

Fot. Pixabay

Gemius przeprowadził badanie na 500 dorosłych internautach, które pokazuje współzależności między korzystaniem z internetu i telewizji. Jak wskazują analizy laptopy i telewizory są oblegane najbardziej po godzinie 20.00, natomiast intensywność korzystania ze smartfonów wzrasta stopniowo od wczesnych godzin porannych, by osiągnąć szczyt między godziną 20.00, a 21.00. W tej porze smartfony przegrywają z telewizją (ponad 50% ankietowanych korzysta wtedy z odbiorników TV, podczas gdy z laptopów w tym czasie jedynie 30%), choć tak naprawdę 93% badanych przyznaje, że sięga po telefon w czasie reklam. Wówczas Polacy najchętniej surfują po serwisach społecznościowych (33%) oraz grają w gry (21%). Niemal co dziesiąty (8%) właściciel smartfonu korzysta w tym momencie z aplikacji do komunikacji. Nieco mniej osób (6%) dokonuje w trakcie reklam zakupów online.

Najchętniej korzystamy z mediów po godzinie 20.00 (fot. Gemius)