Teleskop Kepler wprowadzony w stan hibernacji

Od 12 maja Kepler prowadzi 18. kampanię obserwacyjną, tym razem poświęconą gwiazdozbiorowi Raka, który podglądany był już w 2015 roku. Celem kolejnej obserwacji było zebranie danych dotyczących potwierdzenia istnienia w gwiazdozbiorze Raka egzoplanety i ewentualnie odkrycie kolejnych. Teleskop został wprowadzony w stan hibernacji, ponieważ kończy się paliwo zasilające sondę. Przesłanie danych na Ziemię jest najwyższym priorytetem, stąd konieczność oszczędzania paliwa. To będzie niezbędne, by skierować teleskop w stronę Ziemi, tak by mógł przesłać zgromadzone dane.

Teleskop zostanie więc wybudzony 2 sierpnia, a jego antena zostanie skierowana w stronę Ziemi, w kierunku anten funkcjonujących w ramach systemu Deep Space Network. Jeśli manewr wybudzenia się powiedzie, a dane zostaną przesłane, 6 sierpnia rozpocznie się ostatnia misja badawcza teleskopu Kepler, która zużyje resztki paliwa. Odczyty ze zbiorników wskazują, że paliwa wystarczy tylko na kilka miesięcy.

Łącznie za pomocą teleskopu odkryto 2 650 planet.

W kwietniu tego roku NASA wystrzeliła w przestrzeń kosmiczną następcę teleskopu Kepler – Transiting Exoplanet Survey Satellite (TESS). Poniżej film pokazujący moment startu.

0