5 ciekawych talii Hearthstone z kartami z Projektu Hukatomba

Fot. Blizzard Entertainment
Nowy dodatek do gry "Hearthstone" przyniósł wiele ciekawych możliwości. Postanowiliśmy podzielić się z wami najciekawszymi naszym zdaniem taliami, w których wykorzystano nowe karty zaklęć i stronników z "Projektu Hukatomba".

W serwisach takich jak HearthPWN można natknąć się na setki talii stworzonych z nowych kart. Wybraliśmy 5 naszym zdaniem najciekawszych propozycji, które mogą zaistnieć w grze. Talie wymagają także kart ze starszych dodatków, a także tych podstawowych, dostępnych w klasycznych pakietach. I to w klasyczne pakiety w pierwszej kolejności warto zainwestować wirtualne złoto (albo zdecydowanie mniej wirtualne pieniądze). Bowiem co dwa lata karty pochodzące z dodatków odchodzą do trybu zwanego Dziczą. Karty klasyczne zostają na stałe i można nimi grać w trybie Standardowym jak i we wspomnianej Dziczy.

Poniżej możecie zapoznać się z 5 ciekawymi propozycjami talii stworzonych przez międzynarodową społeczność „Hearthstone”.

Wiele kart przyzywa boomboty – mechy zadające po swojej śmierci duże obrażenia (graf. Blizzard Entertainment)

Tania talia dla Druida

Stosunkowo łatwo jest stworzyć agresywną talię Druida zawierającą dużo kart o niskim koszcie many. Pomogą nam w tym takie karty z nowego dodatku jak Ogrodnictwo, Wirolotniczka, Bombotron i Chichocząca laborantka. Te karty przyzywają na pole bitwy dodatkowych stronników, których wzmocnimy za pomocą czarów takich jak Dziki ryk i Moc dziczy, a także stronników takich jak Weteranka Archeusa i Wilkor alfa.

Dość łatwo złożymy tanią i efektywną kartę dla Druida (graf. Blizzard Entertainment)

Szybka talia Łowcy oparta na Mechach

Łowca w „Hearthstone” jest klasą, która zazwyczaj dąży do jak najszybszego zdominowania planszy i wykończenia przeciwnika. Nowe karty z dodatku „Projekt Hukatomba” pozwalają wywrzeć jeszcze większą presję na oponencie. Podobnie jak w przypadku talii Druida, w talii Łowcy wykorzystujemy mechy przyzywające eksplodujących stronników, którzy również są mechami. Z pewnością przydadzą nam się karty Bombotron i Wirolotniczka, Goblińskie bomby i Specjalistka ds. fajerwerków. Kluczowe są także dwie karty legendarne. Hukmajster Flarek za 7 many, który przyzywa 4 Goblińskie bomby. Natomiast Ziliax wykorzystuje nowy efekt w grze, czyli Magnetyzm, który pozwala łączyć się Ziliaxowi z innych mechami (których w tej talii mamy naprawdę dużo).

Łowca wykorzystuje nowe karty mechów do uzyskania przewagi na planszy (graf. Blizzard Entertainment)

Kontrolna talia Wojownika

Poza agresywnymi taliami takimi jak opisane powyżej, powstają także tzw. talie kontrolne. Ich celem jest przetrwanie początkowych ataków przeciwnika za pomocą potężnych czarów i stronników. Jedną z nich jest nowa talia Wojownika.  Trzeba zwracać uwagę dobierając początkowe karty, aby ułatwiały one usuwanie wrogich jednostek z planszy. Przydadzą się na pewno po dwie Bójki, Egzekucje i Grzmotnięcia Tarczą. W talii powinny też się znaleźć potężne, legendarne jednostki takie jak Baron Geddon, Ysera, Król Lisz, a także pochodzące z „Projektu Hukatumba” karty Hukastatek, Doktor Huk, Szalony Geniusz i Mecha’thun. Ze względu na liczbę legendarnych kart, ta talia jest bardzo kosztowna i raczej przeznaczona dla osób, które już mają pokaźną kolekcję kart klasycznych.

Wojownik musi przetrwać pierwsze tury, aby uzyskać przewagę w późniejszej fazie gry (graf. Blizzard Entertainment)

Talia Maga oparta na Żywiołakach

Inną i równie drogą talią kontrolna jest talia Maga stworzona przez użytkownika Wiggy_HS. Podobnie jak talia Wojownika, opiera się na potężnych, legendarnych stronnikach. Dodatkowo do naszej dyspozycji są też karty żywiołaków, które pozwolą nam przetrwać do późniejszej fazy gry. Bardzo ważną kartą jest legendarne zaklęcie Maga o nazwie Miniaturowa galaktyka Luny, która zmniejsza koszt wszystkich wszystkich stronników do jednego zasobu many. Dzięki temu w jednej turze możemy zapełnić stół potężnymi stronnikami. Przydatne też będą inne karty z najnowszego dodatku takie jak Luna Gwiazdowidząca, Meteorolożka i Astromantka.

Karta Miniaturowa galaktyka Luny zmniejsza koszt wszystkich stronników do 1 kryształu many (graf. Blizzard Entertainment)

Talia Łotra z zającami

Nieco więcej umiejętności wymaga talia Łotra stworzona przez zawodowego gracza Hearthstone, DisguisedToasta. Pomysł opiera się na karcie Kicoskoczek, której zagranie kosztuje nas 2 kryształy many. Kicoskoczek na początku ma 1 punkt ataku i 1 punkt zdrowia, jednak kolejne zagrane Kicoskoczki mają statystyki podniesione o 2 punkty za każdego wystawionego wcześniej na planszę Kicoskoczka. Po zagraniu pierwszego z nich, możemy wtasować kolejne do talii za pomocą Rekrutera z laboratorium i legendarnych kart takich jak Gorgon Zola i Sonia, Tancerka Cieni. W tej talii niezbędna jest również karta-portret o nazwie Valeera, Ostrze Pustki. Po jej zagraniu w danej turze możemy daną kartę zagrać dwukrotnie. Oczywiście, dobrze wtedy mieć Kicoskoczka w ręce.

Kolejne zagrywane Kicoskoczki mają coraz lepsze statystyki (graf. HearthPWN)

| CHIP