blokowanie reklam

AdGuard odnotował próbę włamania

Fot. marketingland.com

Firma AdGuard twórca popularnej aplikacji do blokowania reklam poinformowała, że odnotowała próbę włamania na konta użytkowników. Wiele wskazuje na to, że był to atak typu credential stuffing. Mogłoby to znaczyć, że hakerzy dysponowali bazą loginów i haseł, sprawdzając, czy będą one pasować do kont konkretnych użytkowników AdGuarda. Firma potwierdza, że włamywaczom udało się dostać do kont niektórych użytkowników, choć nie podaje do ilu. Przyczyna jest prozaiczna – wiele osób używa tego samego hasła, a nierzadko także loginu i hasła w wielu serwisach. Na wszelki wypadek AdGuard wymusił zmianę haseł na wszystkich kontach. Jednocześnie planowane jest wprowadzenie dwustopniowej autoryzacji.

Reklama

Z blokowania reklam opracowanego przez AdGuard korzysta ponad 5 mln osób. Jak w 2017 r. informował serwis Wirtualnemedia bardzo chętnie czynią to Polacy. Według cytowanego przez serwis raportu przygotowanego przez OnAudience.com polscy internauci blokują 46 proc. wyświetleń. Najłaskawsi są dla wydawców mieszkańcy Paragwaju. Tylko 5 proc. z nich sięga po aplikacje blokujące reklamy.

Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.