iphone

Internauci coraz rzadziej wyszukują hasło „iPhone”

Fot. Engadget

Dane z Google Trends pokazują, że z roku na rok maleje w internecie zainteresowanie informacjami o smartfonach Apple. Jak zwraca uwagę Bloomberg, szczyt popularności był po premierze nowych iPhone’ów w 2012 roku. Dobry pod tym względem okazał się także debiut urządzeń z Cupertino w 2014. Jednak na przestrzeni ostatnich 7 lat widać systematyczny spadek zapytań. Peak po ostatniej premierze iPhone’ów był najniższy od 2011 roku, a w porównaniu z najwyższym poziomem z 2012 – liczba wyszukań w Google’u spadła o około połowy. Oczywiście z takich danych wnioski trzeba wyciągać ostrożnie. Apple to silna marka, nadal ma wysokie udziały rynkowe i najlepiej ze wszystkich producentów zarabia na sprzedaży smartfonów. Niemniej informacje z Google Trends mogą pokazywać, że produkty koncernu z USA powoli tracą walor modnych i ekscytujących.

Hasło „iPhone” w Google Trends w ciągu ostatnich 12 lat (graf. Bloomberg)
Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.