facebook

Facebook bezkonkurencyjnym liderem braku zaufania

Fot. WIRED

Dane na zlecenie serwisu ReCode zebrała firma Toluna, ankieterzy przepytali 1000 osób. Interesowało ich, którym przedsiębiorstwom, mającym dostęp do personalnych danych, respondenci ufają a którym nie. Prawie 40% użytkowników stwierdziło, że nie ma zaufania do Facebooka. Twitter wskazało 8%, Amazon niecałe 8, Uber 7, Google ponad 6%. W rankingu zaufania, co ciekawe, wygrał, trzeci w negatywnym zestawieniu, Amazon. Amerykańską platformę handlową jako wiarygodną pod względem obrotu prywatnymi danymi wskazało ponad 27% pytanych. Dalej uplasowały się: Apple – ponad 12%, Google – ponad 11, Microsoft – 11 i Netflix – blisko 5%. W tym zestawieniu Facebook jest na szóstym miejscu z niespełna 4% wynikiem. W dość oczywisty sposób zły wizerunek portalu Marka Zuckerberga wziął się z afery Cambridge Analytica. Dane pokazują też, że szefom serwisu nie udało się wiarygodnie wytłumaczyć z wycieku danych i odbudować zaufania użytkowników, choć serwis podjął taką próbę w publicznych wystąpieniach oraz przez zmiany w samym portalu społecznościowym.

Badanie przeprowadzone przez Tolunę między 9 a 15 grudnia (graf. PCMag)
0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.