facebook

Facebook bezkonkurencyjnym liderem braku zaufania

Internauci zostali zapytani o swój stosunek do firm technologicznych.

Dane na zlecenie serwisu ReCode zebrała firma Toluna, ankieterzy przepytali 1000 osób. Interesowało ich, którym przedsiębiorstwom, mającym dostęp do personalnych danych, respondenci ufają a którym nie. Prawie 40% użytkowników stwierdziło, że nie ma zaufania do Facebooka. Twitter wskazało 8%, Amazon niecałe 8, Uber 7, Google ponad 6%. W rankingu zaufania, co ciekawe, wygrał, trzeci w negatywnym zestawieniu, Amazon. Amerykańską platformę handlową jako wiarygodną pod względem obrotu prywatnymi danymi wskazało ponad 27% pytanych. Dalej uplasowały się: Apple – ponad 12%, Google – ponad 11, Microsoft – 11 i Netflix – blisko 5%. W tym zestawieniu Facebook jest na szóstym miejscu z niespełna 4% wynikiem. W dość oczywisty sposób zły wizerunek portalu Marka Zuckerberga wziął się z afery Cambridge Analytica. Dane pokazują też, że szefom serwisu nie udało się wiarygodnie wytłumaczyć z wycieku danych i odbudować zaufania użytkowników, choć serwis podjął taką próbę w publicznych wystąpieniach oraz przez zmiany w samym portalu społecznościowym.

Badanie przeprowadzone przez Tolunę między 9 a 15 grudnia (graf. PCMag)