henn na

Hotel w Japonii zwolnił 50% swoich… robotów

Fot. dogonews.com

Henn-na Hotel został otwarty w Japonii w 2015 roku. Był to pierwszy na świecie hotel w 90% obsługiwany przez roboty. Niestety w ciągu czterech kolejnych lat właściciele przekonali się, że maszyny generują więcej problemów niż korzyści. Roboty, które zajmowały się noszeniem bagaży docierały jedynie do 24 ze 100 pokoi, elektroniczny konsjerż często nie potrafił odpowiedzieć na podstawowe pytania gości np. o lokalne atrakcje, a dwa welociraptory siedzące w recepcji nie były w stanie skanować paszportów. W ciągu czterech lat asystenci głosowi tacy jak Siri czy Alexa bardzo się rozwinęły w przeciwieństwie do robotycznej lalki Churi, która stała w każdym pokoju. Japońska asystentka często budziła gości, interpretując chrapanie jako zapytanie, a jej wiedza była także mocno ograniczona. Dlatego Henn-na Hotel zdecydował się zwolnić połowę ze swoich 234 robotów i zastąpić ich zwykłymi, ludzkimi pracownikami.

Sukcesem okazały się robotyczne ramiona, które obsługiwały system skrytek – zostaną one na swoich miejscach (fot. theguardian.com)

 

Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.