boeing

Pierwszy test latającej, autonomicznej taksówki Boeinga zakończony sukcesem

Fot. boeing.com

Opracowany przez Boeing NeXT i Aurora Flight Science pojazd PAV (ang. Passenger Air Vehicle) ma rozpiętość 8,53 m i długość 9,14 m. Podobnie jak helikopter PAV startuje i ląduje w pionie, ale w powietrzu wykorzystuje skrzydła jak samolot. Na jednym ładowaniu silnika jest w stanie przelecieć 80 kilometrów i przewieźć ćwierćtonowy ładunek, czyli najprawdopodobniej od 2 do 3 pasażerów. Pierwszy test wykonano na lotnisku Manassas w Wirginii, ale był to póki co jedynie sprawdzian startu, zawiśnięcia w powietrzu i lądowania. Warto podkreślić, że postęp prac nad PAV przebiega niezwykle sprawnie – przejście od projektu koncepcyjnego do latającego prototypu zajęło firmom jedynie rok. Wizja przyszłości, w której będziemy omijać korki podniebnymi taksówkami rodem z „Piątego Elementu” nie jest zbyt odległa, choć żadne z przedsiębiorstw pracujących nad takimi pojazdami nie zaplanowało jeszcze konkretnej daty premiery.

Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.